mandag den 18. april 2011

Brush embroidery 2

 Brush Embroidery 2 ( now with english translation too)


 Jeg havde igen lidt tid til at lege med brush embroidery. Det er jo denne her teknik, hvor man først tegner en mønter med glasur og bagefter bruger en pensel til at trække glasuret ind mod midten. Det giver denne her broderet effekt. 
Jeg lavede denne lille kage til min mor. Hun jo altid imponerede af mine kager (hun er jo min mor), men den her kage var hun særligt imponerede af. Hun har ikke kun syet meget sin unge dage men også applikerede og broderet. Så det var en "teknik" hun kunne fortælle meget om, selv om den var lavet med en børste og ikke en nål.
Kagen er en pistacie-rose kage. Ja, jeg arbejder stædigvæk på opskriften. Men det vender jeg tilbage til en anden gang.


English: Once again I had time to play with  brush embroidery. I made this little cake for my mother. She is always impressed by my cakes, well she is my mother. But this one she was really impressed by, she did lots of embroidery work on fabrics in her youth.
The cake is a pistachio-rose cake. I am still working on this recipie to get the perfect taste of pistachios.


Det er anden gang jeg forsøger med brush embroidery. Jeg har det svært med piping og sprøjte poser, selv om jeg har lavet mehndi/henna design på hænderne masser gange før. Her har jeg lavede en aftryk og brugt det til at tegne efter.


English: This is my second trial with brush embroidery. Although I have done lots of mehndi designs on hands without problems before, I find piping on cakes difficult. Here I have embossed first and afterwards piped with royal iceing.


Derfor bliver embroidery´en ikke helt ren endnu. Så mere øvelse til mig. Foruden nogle gode piping evner er gode pensler også en god forudsætning for en god resultat. Jeg har ikke fundet de gode pensler endnu. Måske er min pensler for bløde. Men glæder mig til mere øvelse. Jeg nyder virkelig denne teknik, der er sjovt.


English: The brush embroidery is´nt so neat beacause of my poor piping skils and I have stil to find good brushes, which is also of great importance for this technique. So I am looking forward on practicing more.
Vi ses...........
See you later.................

4 kommentarer:

  1. Hej Misbah

    Det ser så spændende ud.

    Hvilken str. tyl bruger du? Ved ikke om, du har været en tur i pandoru, de har en del pensler...

    Glæder mig til vi skal øve sammen.

    Knus Susanne

    SvarSlet
  2. Kære Misbah
    Det er smukt. Jeg vil også gerne snart i gang og jeg glæder mig til vi skal lege.
    Knus

    SvarSlet
  3. Tak Kære Signe.
    Det er en herlig teknik. jeg glæder mig også til at vi skal lege sammen.
    knus

    SvarSlet
  4. Tak Søde SUS.
    Tyl nr 3. :)
    Penslerne er fra pandoru, men jeg tror jeg har købt for bløde pensler. :)
    Glæder mig også, både til at øve men også til at mødes.
    knus.

    SvarSlet