lørdag den 18. februar 2012

Lilac Cupcakes

Scroll down for english text.
Som jeg har skrevet tidligere, er jeg syg i øjeblikket. Selvom det går bedrer er der lang til gryder og kage fade.
Inden jeg gik hen og lagde mig med lungebetændelse, nåede jeg at lave disse her til min mor. Visionen var at lave en hel masse cupcake i forskellige lilla nuancer. Det blev til 3 nuancer. Planen var også at tegne med guld dust på blomster mønsterne, men pga tids manglen blev det anderledes. Men flot så det ud.


Cupcakene er min favorit Rose-Pistacie cupcake med rose buttercreme. 
Opskrift her : http://www.cupcakeluvs.blogspot.com/2011/07/shimmery-butterflies.html

Jeg brugte en mønster måtte til at trykke mønster på fondanten , en sjov teknik.


Have forsat en god Lørdag.



As I wrote earlier, for the moment I am ill. Evnthough I am feeling better then before food and cakes seems far away.
Last week before the evil pneumonia hit me, I  did get to make these lilac cupcake for my mother. My vision was to make a lot of cupcakes in different lilac shades.  Also I had planned to "paint"  the flower design with lustre gold, but because  lack of  time I scattered the dust over the cupcakes instead of painting.  Any how they looked good.


Cupcakes are my favorit Rose - Pistacio cupcake with rose butter creme. Recepie here: http://www.cupcakeluvs.blogspot.com/2011/07/shimmery-butterflies.html.

I have used a matt to embose the design on fondant.  A fun teknique.
Have a great Saturday.



4 kommentarer:

  1. De ser da vildt fine ud. God bedring med lungebetændelsen - håber du får slappet af, da det altså kan tage længere, end man tror at komme helt ovenpå igen efter sådan en omgang.

    SvarSlet
    Svar
    1. mange tak kageleg. Jeg føler at jeg skal har behov for rekretions ophold 1 måned efter det her.

      Slet
  2. Your cupcakes are SO pretty! I love the purple, the imprint design and the gold. The flavor sounds fabulous too! I bet your mother was happy with them. I hope you are all better very soon!

    SvarSlet
  3. Thankyou so much Sue. My mother found them very beautiful :)

    SvarSlet